Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2012

Κύλησε το βότανο και βρήκε το λάδι Α'



   
Ξύπνησε ένα ωραίο πρωϊνό του Ιούνη το βαλσαμόχορτο και είδε το τρυφερό χεράκι μου με ένα ψαλιδάκι να του κόβει τα ανθάκια. Παραλίγο να στεναχωρηθεί, αλλά όταν είδε πως καθόλου δεν πόνεσε, και αφού το διαβεβαίωσα πως τα λουλουδάκια του θα ζούσαν μια νέα ζωή και θα πρόσφεραν χαρά και ανακούφιση στον κόσμο, χάρηκε και το βαλσαμόχορτο  -και γλύτωσα κι εγώ το βοτανοβρισίδι!

Κάπως έτσι βρίσκεται μια λάτρης των βοτάνων με μια σακούλα φρέσκα, ανοιγμένα λουλούδια βάλσαμου. Κι αφού τα τινάξει ΠΟΛΥ ΑΠΑΛΑ από τυχόν σκόνες τα βάζει σε καλής ποιότητας λαδάκι, κατά προτίμηση ελαιόλαδο, κλείνει καλά-καλά το βάζο του, το φασκιώνει με λευκό πανί και το βάζει στον ήλιο, ή σε ηλιόλουστο μέρος, πχ ένα παράθυρο, για 40 μέρες, ανακινώντας μια φορά την ημέρα το βάζο. Το βαλσαμόλαδο γίνεται ΜΟΝΟ με φρέσκα άνθη, γιατί αποξηραμένα έχουν χάσει το αιθέριό τους που τα κάνει μοναδικά. 

Αυτή η συνταγή για βαλσαμέλαιο είναι μόνο για εξωτερική χρήση. Αν το θέλουμε για πόσιμο -θα πούμε σε άλλη ανάρτηση τις ιδιότητες του βαλσαμέλαιου- καλό είναι να ακολουθήσουμε την ψυχρή μέθοδο εκχύλισης, αφού πρώτα το αφήσουμε για 2-3 μέρες στον ήλιο. Το βάλσαμο για εξωτερική χρήση κάνει για: οκ, τα πάντα σχεδόν. Μολυσμένα τσιμπήματα, πληγές που δεν κλείνουν, έλκη από κατακλίσεις, έλκη ποδιών από ουρικό οξύ, καψίματα, κοψίματα, κυτταρίτιδα, ονυχομηκυτιάσεις, ξηροδερμίες, ακμή και σπυράκια κι ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Εξ ου και το βάζω σε όλες μου τις κηραλοιφές και σε λίγο θα το βάζω και στα σαπούνια μου φαίνεται!!! Το παρόν λοιπόν δεν νοείται να λείπει από ελληνικό σπίτι.

Και πάμε στο σύμφυτο, τον θεραπευτή ιστών και οστών, τον μάγο της ανάπλασης. Οι ρίζες και τα φύλλα του περιέχουν αλλαντοΐνη, μια ουσία ανάπλασης που την βρίσκετε απομονωμένη σε πολλα καλλυντικά και θεραπευτικά σκευάσματα. Έχουν γίνει πολλές μελέτες και έρευνες για την αποτελεσματικότητά του στην οστεοαρθρίτιδα, μια κατεξοχήν ασθένεια των οστών, και το σύμφυτο απέδειξε ότι όχι μόνο αντιμετωπίζει τα συμπτώματα, αλλα θεραπεύει κιόλας σε μεγάλο βαθμό της βλάβες των οστών, καλυτερεύοντας την κίνηση των ασθενών. 
 
Η ρίζα, όπως όλες οι ρίζες, δεν παραδίνεται εύκολα. Θέλει τρόπο, κόπο και πολλή υπομονή. Ένας καλός τρόπος είναι να μουλιάσετε για κανένα μισάωρο την ρίζα, και να συνεχίσετε με τη θερμή εκχύλιση σε μπεν μαρί ή σε βάζο μέσα σε κατσαρολίτσα με νερό, όπου το θερμαίνετε στην χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία για 3-4 ώρες, μετά το αφήνετε να κρυώσει πάνω στο μάτι, ανακατεύετε ελαφρά, και επαναλαμβάνετε την διαδικασία για τουλάχιστον άλλες δύο φορές με την ίδια ρίζα. Δεν αλλάζουμε το υλικό μας εδώ, προσπαθούμε να το "πείσουμε" να μας δώσει τις θεραπευτικές του ουσίες. Εγώ συνολικά το κάνω τέσσερις φορές, γιατί έτσι βγαίνουν μαζί με την ώρα κρυώματος σχεδόν 24 ώρες. Όταν φτιάχνω σύμφυτο... του χαρίζω μια ολόκληρη μέρα και το κάνω με πολλή χαρά και απέραντη ευγνωμοσύνη. Και για να γίνουμε πιο ωμοί... ακόμα κι αν κουραστώ σκέφτομαι ότι με 10 ευρώ θα αγόραζα 100 ml λαδιού, ενώ με τα ίδια λεφτά φτιάχνω σχεδόν ένα λίτρο πολύ δυνατού λαδιού σύμφυτου. Όπως και να το δει κανείς, κερδισμένοι είμαστε.

Ιδού και η πανέμορφη πορτοκαλίζουσα καλέντουλα. Χαζός ήταν ο Γαληνός που την χρησιμοποιούσε ως βασικό συστατικό στην αλοιφή του για την επούλωση των πληγών των μονομάχων; Κι εμείς... με τους μονομάχους τα παιδια μας, την τιμούμε δεόντως και την προσθέτουμε στην κηραλοιφή Πρώτων Βοηθειών κι έχουμε κλείσει πληγές και πληγές σ' αυτά τα τρυφερά γονατάκια που όπου δουν σκαλί ή λακούβα θα πέσουν μέσα να τσακιστούν. Η καλέντουλα έχει τις θεραπευτικές ιδιότητες του βαλσαμόχορτου και όπου κι αν έψαξα βρήκα παρόμοιες χρήσεις. Αντισηπτική, επουλωτική, αναπλαστική, εν ολίγοις τέλεια!
Εγώ λοιπόν χρησιμοποιώ τα δύο λάδια σε ίσες ποσότητες σε πολλές από τις επουλωτικές μου κηραλοιφές και έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Έχω δει σημαντικά αποτελέσματα όταν τα χρησιμοποιώ μαζί. Η Καλέντουλα λοιπόν μπορεί να εκχυλιστεί με οποιονδήποτε από τους τρόπους που ενδείκνυνται για εκχύλιση ανθέων αλλά σας προτείνω τον ακόλουθο, που φαίνεται πως δίνει πιο δυνατό λάδι. Σημειώστε, αναλογίες 50/50 βότανο, λάδι. 

Εδώ στα στραγγίσματα... Και το τουλπάνι μας κάνει.


Βάζετε σε μπεν μαρί το λάδι και την καλέντουλα και το θερμαίνετε ΑΝΟΙΧΤΟ αυτή τη φορά για 1 ώρα περίπου. Μετά τη μία ώρα βάλτε το υλικό σας σε καθαρό αποστειρωμένο βάζο, βάλτε ένα τουλπάνι από πάνω του, και από πάνω κλείστε το βάζο. Καλύτερα να χρησιμοποιήσετε αυτά που είναι για μαρμελάδες, όχι αυτά με το στριφτό καπάκι. Το τουλπάνι θα κρατήσει πιθανή υγρασία, γιατί η καλέντουλα και γενικά τα άνθη κρατάνε υγρασία, ακόμα κι όταν είναι αποξηραμένα. Εμένα μου είχε χαλάσει λάδι καλέντουλας λόγω υγρασίας και ήταν αποξηραμένα καλά και πολλές βδομάδες τα λουλούδια! Μετά αφήστε το βάζο σε ένα φωτεινό παράθυρο για δύο βδομάδες. Και μετά ακολουθείτε την σύνηθη διαδικασία. Θα έχετε ένα μοσχομυριστό λαδάκι. Στην καλέντουλα βάζω συνήθως ηλιέλαιο γιατί μ' αρέσει το απαλό πορτοκαλί χρώμα που παίρνει! Θα το δοκιμάσω και με ελαιόλαδο όμως, με τριπλή εκχύλιση και θα μοιραστώ τα αποτελέσματα! Σε επόμενες αναρτήσεις θα μιλήσουμε και για άλλα βοτανόλαδα. Ο κατάλογος είναι μεγάλος. Υπομονή να έχετε.


45 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όταν λέτε αναλογία βοτάνου 50-50 λαδιού εννοείτε ας πούμε 50γρ καλεντουλα 50 ΥΕ ΛΑΔΙ έτσι το μετράνε?και τι είναι το τούλπανι Που το βρίσκω?ευχαριστώ.

Blondbrained είπε...

Όχι, ογκολογικά μιλάω. Επειδή έχω κάνει τις μετρήσεις μου, είναι πάνω κάτω 50γρ φύλλων σε 1 λίτρο λάδι, το οποίο θα το ανανεώσεις τουλάχιστον μια φορά ακόμα, οπότε μιλάμε το λιγότερο για 100γρ φύλλων ή λουλουδιών (πχ καλέντουλα). Κάπου εκεί. Αν μιλάμε για ρίζες, θα υπολογίζεις γύρω στα 200γρ.
Το τουλπάνι δε ξέρω πού το βρίσκεις, αλλά μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια καινούργια νάυλον κάλτσα :)

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ πολύ!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Μαρία:Λοιπόν δεν ήξερα που να την βάλω αυτή την ερώτηση και είπα να την βάλω εδώ...τώρα αν την δεις την είδες..:)ερώτησης τα λάδια βερυκοκελαιο-ελαιο αβοκάντο-σταφυλελαιο-ηλιέλαιο-σησαμέλαιο-νυχτολουλουδο-αμυγδαλελαιο υπάρχει κάποιο από αυτά που να μπορούμε να το φτιάξουμε μόνοι μας 'η θέλουν ειδική μεταχείριση από ειδικούς?:):):)

Blondbrained είπε...

Μαρία, δεν μου ξεφεύγει καμία ερώτηση :)
Απάντησις: ΚΑΝΕΝΑ... δυστυχώς... είναι όλα ψυχρής έκθλιψης σαν το ελαιόλαδο και το δαφνέλαιο...

Ανώνυμος είπε...

Α!Καλά!Κρίμα κρίμα κρίμα.Παντός δάφνελαιο έχω φτιαξει άμα ψάξεις και στο Γκουγκλ θα δεις ότι υπάρχουν συνταγές,το έχω κάνει με φύλλα και καρπό και το είχα στην ζέστη του ήλιου για ένα μήνα.Αν και εσύ θα το ήξερες μήπως είναι μούφα?Και κάτι άλλο να σα ρωτησω θέλω να φτιαξω βάμμα αλλά επειδή θέλω να πίνεται λένε να είναι φυτικό το οινόπνευμα όχι δηλ.τα φαρμακευτικά ξέρεις που μπορώ να βρω πόσιμο?

Blondbrained είπε...

Μάτια μου, άλλο δάφνη που το εγχύεις σε ΑΛΛΟ λάδι, κι άλλο κανονικό δαφνέλαιο ψυχρής έκθλιψης. Ξέρω ότι κυκλοφορούν συνταγές. Στην ουσία μπορείς να εγχύσεις οποιοδήποτε καρπό και φύλλο! Ακόμα και της αμυγδαλιάς. Αυτό δε σημαίνει όμως πως θα έχεις φτιάξει το ορίτζιναλ αμυγδαλέλαιο, έτσι; Είναι τελείως διαφορετικές οι ιδιότητες, και μάλιστα εγώ το είδα στην πράξη, γιατί είχα φτιάξει τέτοιο δαφνέλαιο, το χρησιμοποίησα σε πόνους και δεν έκανε τίποτα. Ήταν καλό μόνο για το μαλλί και το δέρμα... Ενώ το ορίτζιναλ, όταν είχα ξεμείνει από κηραλοιφή πόνου, έβαλα απ' αυτό και πέρασε αμέσως ο πόνος! Εκεί φαίνεται το πράγμα.
Πάντως υπάρχουν πηγές να τα αγοράσεις όλα αυτά σε πολύ καλές τιμές... Από το εξωτερικό θα τα πάρεις σίγουρα στις καλύτερες, αλλά και στην Αθήνα υπάρχουν.

Blondbrained είπε...

Για βάμμα... για σκέψου... πόσιμο αλκοόλ! Χμ.... :)

Βότκα, τσίπουρο... τα καλύτερα! :) Η βότκα είναι πιο ανεκτή

Ανώνυμος είπε...

Σορυ που σε πριζω αλλά θα μπορούσες να μου πεις από που θα μπορούσα να αγοράσω τα λάδια σε πολύ καλές τιμές?Γιατί ρώτησα στον Μάνη για βαλσαμελαιο και για 100ml μου είπε 6.5ευρω.το θεωρώ πανάκριβο όταν εάν είχα το φυτό σε 1 λίτρο ελαιόλαδο θα ξεμπερδευα με 4 ευρώ.

Blondbrained είπε...

Λοιπόν, ο Μανής είναι για όοοοολα τα άλλα βοτανόλαδα ΕΚΤΟΣ από το βάλσαμο. Από την άλλη... παίρνοντας ποσότητα πληρώνεις λιγότερα. Δεν θυμάμαι πόσο έχει το λίτρο ο Μανής, αλλά δεν έχει την τιμή του Ορέστη (candlemaking.gr), που έχει το ένα λίτρο 30 ευρώ. Βέβαια δεν είναι σε ελαιόλαδο που θεωρείται το καλύτερο carrier oil για το βάλσαμο παγκοσμίως.
Ό,τι και να ΄ναι, έχω ψάξει εξωτερικό και εσωτερικό, αυτή είναι η καλύτερη τιμή που βρήκα. Αν έχει βρει κάποιος άλλος καλύτερη μ' ενδιαφέρει, τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνη που θα φτιάξω το δικό μου με λάδι της περιοχής μου (Πελοποννήσου) και βότανο άγριο, και θα το πουλάω κιόλας (στο δικό μου e-shop ελπίζω μέχρι τότε). Υπομονή, γιατί η τιμή δε θα έχει καμία σχέση. Μέχρι τότε... ΟΡΕΣΤΗΣ και πάσης Ελλάδος!

Ανώνυμος είπε...

Μαρία:Επιτέλους που υπάρχουν ανθρωποι με ευσυνηδηση και καλά θα κανεις να το βάλεις γιατί η αισχροκέρδεια και ειδικά στην Ελλάδα δεν έχει όρια!!!

Ανώνυμος είπε...

Έφτιαξα ΛΑΔΙ καροτου με ελαιόλαδο και όταν έγινε το έβαλα στο ψυγείο.Σημερα που πήγα να το χρησιμοποιήσω μύριζε ξυνιλα σαν μια ντομάτα όταν χαλάει έτσι πρέπει να μυρίζει?τοείχα φτιάξει πριν 2 με3 εβδομάδες.να το χρησιμοποιήσω? Ευχαριστώ καλό βράδυ.

Blondbrained είπε...

Α, όχι, σου χάλασε... Αυτό είναι το πρόβλημα με το καρότο, χαλάει εύκολα... Αν το είχες στην πόρτα του ψυγείου ειδικά...

Θα φτιάχνεις μικρή ποσότητα για να το χρησιμοποιείς όταν το χρειάζεσαι. Την επόμενη φορά βάλε και λίγη βιταμίνη Ε.

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα σας.Θέλω να φτιαξω ΛΑΔΙ κισσου γνωρίζετε αν γίνεται?και αν ναι θέλω να μου πείτε την γνώμη σας γιαυτο διάβασα ότι καλύτερα ειναι να το αγοράσουμε παρά να το φτιάξουμε γιατί ειναι πολύ τοξικό και μπορεί να πάθουμε τίποτα ενώ αυτοί που το πουλάνε το επεξεργάζονται και ειναι ήπιο.τι λέτε εσείς?

Blondbrained είπε...

Αν το πάρεις αποξηραμένο, δεν έχεις πρόβλημα. Το πρόβλημα είναι στην συγκομιδή, όταν είναι φρέσκο. Εγώ φτιάχνω με αποξηραμένο για την κηραλοιφή κυτταρίτιδας και κάνει πολύ καλή δουλειά... Το συνδυάζω με σημύδα... επίσης αποξηραμένη!

Ανώνυμος είπε...

Για να καταλάβω εγώ στο σπίτι εγώ πάνω σε ένα δέντρο κισσό να τα μαζέψω να τα αποξηρανω δεν ειναι επικίνδυνα (το λέω μήπως θέλει συγκεκριμεννη ράτσα),η μήπως ειναι καλύτερα να τα αγοράσω από μπαχαρικά?και πως φτιάχνεται με μπαίνουν Μαρί για3 ώρας η παραπάνω?και γΩ για κυτταρίτιδα το θέλω.

Blondbrained είπε...

αν το μαζέψεις μόνη μην πιάσεις τους καρπούς. αυτοί είναι οι τοξικοί.

μετά θα αποξηράνεις τα φύλλα (αφού τα πλύνεις και τα σκουπίσεςι καλά) σε ταψί απλωμένα μέσα στο φούρνο, στους 75-80 βαθμούς, για κανένα τρίωρο με μισάνοιχτη την πόρτα (βάλε μια βαμβακερή πετσέτα στο άνοιγμα πάνω).

Μετά θα τα βάλεις στο μπεν μαρί για ένα τρίωρο περίπου, ναι... μπορείς και παραπάνω, μπορείς να ανανεώσεις το βότανο μετά τις τρεις ώρες, να βάλεις καινούργιο στο ίδιο λάδι... όσο πιο δυνατό, τόσ πιο καλό... μαζί με το καρυδέλαιο με γκότου κόλα, θα ε΄χεις μια πολύ καλή κρέμα για κυτταρίτιδα... ειλικρινά...

Ανώνυμος είπε...

Α ευχαριστώ πολύ-πολύ-πολύ.ξέχασα να βάλω και όνομα Μαρία.

Katerina είπε...

ααααχχχ βρε κορίτσια.... κι εγώ έχω φτιάξει ένα λάδι κισσού με φρέσκα φύλλα...δεν το έχω χρησιμοποιήσει ακόμα..οπότε θεωρείται οτι καλύτερα να μην το βάλω;;;

Blondbrained είπε...

όχι, βρε ματια μου, οι καρποί είναι οι τοξικοί! δε θα βάλεις το λαδάκι του κισσού; μα τι λες!!!! :) Παστώσου άνετα :)

Ανώνυμος είπε...

Μαρία,:γεια σου μάλλον καλό βράδυ ήρθα με ερώτησης μπορώ να φτιαξω ΛΑΔΙ από φύκια μόνη μου? Γίνεται με εκχύλιση και όταν ρώτησα τιμή άσε καλύτερα...αλλά δεν ξέρω πως γίνεται.

Ανώνυμος είπε...

Η ποιότητα των υλικών είναι το βασικό, εγώ πάω στο www.ftiaxnokallyntika.gr, κάνουν και σεμινάρια

Blondbrained είπε...

Μαράκι μου, λάδι από φύκια δεν έχω φτιάξει, αλλά αν γίνεται με εκχύλιση, θα του φερθείς σαν βότανο!!! Αλλά σίγουρα θα το αποξηράνεις πρώτα, ή θα το στεγνώσεις ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, και μετά κανονικά την διαδικασία...

Ανώνυμη φίλη, για βότανα μόνο τα βοτανάδικα στην Αθήνα εμπιστεύομαι, και δη το Μπαχάρ, που έχει τεράστια κατανάλωση, κι ό,τι έχω πάρει από κει είναι τέλειο και φρέσκο (ακόμα και τα αποξηραμένα έχουν πολύ καλό χρώμα).

Για τα υπόλοιπα όντως έχουν πολύ καλά υλικά, τα οποία για όποιον δεν μπορεί να πληρώσει τις εξωφρενικές τιμές, μπορεί να τα αγοράσει απευθείας από εξωτερικό, από αυτούς που τα φέρνουν και οι ίδιοι... Όχι τα pranarom, αλλά τα aroma zone σίγουρα. την pranarom προσωπικά την απέρριψα όταν δοκίμασα το ταμανού το λάδι τους. ΑΙΣΧΟΣ. Συγχίστηκα απίστευτα. Βρώμαγε, ενώ κανονικά έχει μια ξυλώδη, ζεστή μυρωδιά. έτσι αναγκάστηκα να ψάξω παραέξω και ευτυχώς οδηγήθηκα στις πηγές. Το καλύτερο ταμανού το έχω βρει στο σκωτσέζικο κατάστημα aromantic, τους οποίους προτιμώ για όλα μου τα αιθέρια, μαζί μετο aromazone.

Αλάξανδρος είπε...

Καλησπέρα, πολλές από τις σελίδες σου έχουν πιάσει μόνιμη θέση στους σελιδοδείκτες μου. Ότι και να πω για τις γνώσεις που μεταλαμπαδεύεις έτσι απλόχερα είναι λίγο. Έχω αρχίσει και εγώ με το συγκεκριμένο "άθλημα" και ομολογώ ότι έχω μαγευτεί ακόμα παραπάνω απο την φύση και τις ιδιότητες της.. Σταματώ εδώ και πάω στο ψητό !! α λάδια που φτιάχνουμε τα συντηρούμε στο ψυγείο η σε δροσερό και σκοτεινό μέρος; Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση !!

Blondbrained είπε...

Αγαπητέ Αλάξανδρε, να 'σαι καλά :)
Τα λάδια σου μπορείς να τα αποθηκεύεις στο ψυγείο, μπορείς να τα αποθηκεύεις σε σκοτεινό δροσερό μέρος. Ό,τι σε βολεύει. Και τα δύο είναι καλά. Το καλοκαίρι, καλύτερα να τα βάλεις στο ψυγείο αν φύγεις, γιατί θα ανεβάζει θερμοκρασίες το σπίτι κλειστό. Δε θα πάθουν καμία τρομερή ζημιά, αλλά γιατί να τα ταλαιπωρούμε, ε;
Προσωπικά, τα είχα στο ψυγείο, αλλά γέμισε το ψυγείο και δεν είχαμε χώρο ούτε για το φαγητό, και ο άντρας μου με κοίταζε περίεργα. Δεν με ένοιαξε και πολύ. Με ένοιαξε όμως όταν άρχισε να μην κλείνει καλά η πόρτα του ψυγείου από το βάρος!!! :P
Οπότε τα μετέφερα σε ένα ντουλάπι,που έφτιαξα ειδικά για αυτά, και είμαστε όλοι ευτυχισμένοι. Ειδικά το ψυγείο μου!!!!! :)

Ηλιάνα είπε...

θα ήθελα πάρω πολύ να φτιάξω το δικό μου λάδι σύμφυτου. Το βότανο μπορεί να είναι αποξηραμένο ή πρέπει να είναι φρέσκο? Θα είναι το ίδιο αποδοτικό εάν προμηθευτώ αποξηραμένη ποσότητα από το μαγαζι με τα βότανα? Το ίδιο θα ήθελα να ρωτήσω και για το λάδι αχιλέα.

Blondbrained είπε...

Ηλιάννα μου, το καλύτερο για έγχυση είναι το ΠΡΟΣΦΑΤΩΣ αποξηραμένο βότανο, γιατί έχεις όλη τη δύναμη του βοτάνου χωρίς το νερό, το οποίο μπορεί να χαλάσει το λάδι σου.

Όταν το βοτανάδικο είναι καλό, αυτό που θα φτιάξεις είναι κλάσεις ανώτερο από το έτοιμο λάδι που θα πάρεις. Πώς ξεχωρίζεις αν ένα αποξηραμένο βοτανο είναι καλό; Από δύο πράγματα:

1. πρέπει να μυρίζει ΕΝΤΟΝΑ βότανο.
2. πρέπει να διατηρεί το χρώμα του.

Στο ΜΠΑΧΑΡ που σου είπα μπορείς να είσαι σίγουρη ότι θα βρεις καλά βότανα, καταρχάς γιατί αυτό το μαγαζί έχει ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ κίνηση/πελατεία. Κάθε φορά περιμένεις στην ουρά. Δεν υπάρχει περίτπωση να πας και να μπεις κατευθείαν να ψωνίσεις. Αυτό τα λέει όλα για την ποιότητα. Τα χρησιμοποιώ και η ίδια καιείμαι παραπάνω από ευχαριστημένη. Όλα τα βοτανόλαδα που έχω φτιάξει με βότανά τους, τα έχω χρησιμοποιήσει μόνα τους σε ενδεικτικές καταστάσεις και έχουν λειτουργήσει άμεσα :)

Ηλιάνα είπε...

ακολούθησα τη συμβουλή σου και πήγα στο βοτανάδικο της πόλης μου (μένω εκτός Αθήνας) που έχει την περισσότερη κατανάλωση. Κατάφερα να βρω το βότανο Αχιλλέα. Δεν παραπονιέμαι και αυτό κατόρθωμα είναι!! Το βότανο, λοιπόν, ήταν κίτρινο (ως προς το χρώμα μου άρεσε η όψη του) αλλά η μυρωδιά του ήταν πολύ απαλή έως ανύπαρκτη. Ο βοτανάς μου είπε ότι δεν έχει μυρωδιά. Ισχύει αυτό ή ο βοτανάς μου πουλαγε φούμαρα και μεταξωτές κορδέλες????

Δήμητρα είπε...

καλησπέρα, από πλευράς θέλω να σε συγχαρώ για το blog σου και για όλα τα απίστευτα πράγματα που μοιράζεσαι μαζί μας. Αυτό που θέλω να ρωτήσω είναι το αιθέριο έλαιο κουρκουμάς που βρίσκω είναι το κουρκούμη που έχετε αναφέρει? Ακόμα, η Βιταμίνη Ε που βρίσκω στο φαρμακείο είναι σε αμπούλα. Αυτή πως μπορώ να την προσθέσω μέσα στη κρέμα?Μου είπαν με συριγγα αλλά πόσα ml? Υπάρχει σε μπουκαλάκι αντίστοιχο με εκείνι των αιθέριων ελαίων για να μπορώ να μετρώ σταγόνες, ή τζάμπα θα ψάχνω?

Μαρία-Αναστασία είπε...

Την αχιλλέα πως μπορώ να την κάνω λάδι? πόσες ώρες πρέπει να την έχω στο μπεν μαρί? Είναι απαραίτητη η προσθήκη Κάποιου συντηρητικού, όπως η βιταμίνη Ε? Μετά την παρασκευή πως διατηρείται?

Blondbrained είπε...

Ηλιάννα μου, ο βοτανας θα ήταν ζαλισμένος απ΄την πολλή δουλειά, ή θα του είχε βουλώσει η μύτη!!!! :P

Κοίτα, δεν έχει έντονη μυρωδιά, αλλά όταν ανοίγεις τη σακούλα πρέπει να μυρίζει πολύ, σαν τσάι του βουνού κάπως μαζί με χαμομήλι είναι η μυρωδιά του. Ένα τέτοιο πράγμα, αλλα΄μυρίζει :) Δεν πειράζει όμως, να το φτιάξεις, μια χαρά θα είναι. Μπορεί η ποικιλία να μην ήταν πολύ μυρωδική, τι να πω...

Δήμητρα, ναι, ο κουρκουμάς το αιθέριο είναι η κουρκούμη, αλλά να ξέρεις πως άλλες ιδιότητες έχει ως αιθέριο και άλλες ως μπαχαρικό. Κάποιες ιδιότητες είαι κοινές (η αντιφλεγμονώδης δράση), άλλες δεν σχετίζονται και τόσο. Αν το θέλεις ως αντιφλεγμονώδες μπορείς να το χρησιμοποιήσεις κι έτσι, αλλά να προσέξεις, γιατί το μπαχαρικό βάφει! :) Η βιταμίνη Ε κυκλοφορεί και σε μπουκαλάκι, ναι. Εγώ το παίρνω από εξωτερικό, αλλά θα το βρεις και στο manis chemicals στη Γερανίου στην Αθήνα (δίπλα από τον Πλάτωνα). Είναι και εξαιρετικά οικονομικό.

Μαρία-Αναστασία, θα την κάνεις κανονικά στο μπεν μαρί, γύρω στις 3 ώρες το λιγότερο΄, όπως όλα τα βότανα σχεδόν. Μετά την αποθηκεύειες σε βάζο και την φυλάς σε ντουλάπι ή μέσα στο ψυγείο. Η βιταμίνη Ε δεν κάνει τίποτα. Πιο πολύ διατηρείται το λάδι σου από τη βιταμίνη Ε!!! Ειδικά αντο φτιάξεις σε ελαιόλαδο ή ηλιέλαιο! :)

villacotetsi είπε...

Καλημερα σας.
Μ αρεσε η γραφη σας και προπαντος ο τροπος που "μιλατε" με τα βοτανα.
Να ησθε καλα να μαθαινω απο εσας το "αγγιγμα" των φυτων.
Κωστας

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ! είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ευστρατία είπε...

Καλησπέρα!! Φτιάχνω λάδι καλέντουλας και πραγματικά δεν υπάρχει η μυρωδιά του λαδιού.. Καταπληκτική!! Τώρα είμαι στην τρίτη φορά και περιμένω.. Το μάτι το έβαλα στο 2.. Απλά επειδή μεσολάβησε το βράδυ το άφησα να κρυώσει 6 ώρες αντί για τέσσερις.. Ελπίζω να μην το επηρεάσει..

danae celenti είπε...

Αγαπητή φίλη
Ευχαριστώ και εγώ για τον χρόνο που διαθέτεις για να μοιραστείς τις γνώσεις σου
Η πρώτη απορία μου ειναι γιατί λες:¨Εγώ λοιπόν χρησιμοποιώ τα δύο λάδια σε ίσες ποσότητες σε πολλές από τις επουλωτικές μου κηραλοιφές και έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Έχω δει σημαντικά αποτελέσματα όταν τα χρησιμοποιώ μαζί.¨
Δεν χρησιμοποιείς και τα ΤΡΙΑ λάδια; Δηλαδή βάση λσαμο, καλέντουλα , συμφυτο ;
Η δεύτερη ειναι σχετική με την εκχύλιση των βοτάνων
Ειναι καλό να βάλω το μείγμα του βότανου με λαδι στο μουλτι πριν το μπάι μαρί ώστε να εκχύλιστεί καλλίτερα; Αλλάζω το βότανο σε κάθε μια απο τις τρεις φορές των 3 ωρών σε μπαίν μαρί;
Μπορώ να αγοράσω βαλσαμολαδο δικο σου που είπες ότι θα είχες ;
Ποτέ ειναι η κατάλληλη εποχή για τη συγκομιδής των λουλουδιών του βάλσαμο χόρτου;

Blondbrained είπε...

Δανάη μου, να 'σαι καλά για τα καλά σου λόγια.
Καταρχάς το ότι βάζω σε ίσες ποσότητες δύο λάδια, δε σημαίνει ότι δε βάζω άλλα ;) Απλώς ισορροπώ τις δράσεις δύο λαδιών συνήθως, και στις επουλωτικές αυτό το κάνω με το σύμφυτο και την καλέντουλα. Προσοχή τώρα. Το σύμφυτο ΔΕΝ το βάζουμε σε ανοιχτές πληγές. Έχει υπάρξει τρομερή παραπληροφόρηση σε σχέση με το σύμφυτο, και σύντομα θα κάνω ανάρτηση για το θέμα. Έχω φρίξει που ΄χω δει να το βάζουν σε αλοιφές ΓΙΑ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΠΛΗΓΕΣ, κάτι ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ, γιατί το σύμφτυο είναι τόσο δυνατό, που μπορεί να κλείσει επιφανειακά την πληγή κα να αφήσει τους πιο μεγάλους ιστούς από κάτω ανοιχτούς, προκαλώντας ακόμα και σήψη!!!!! Τι να πω..... δικαιολογείται να μην ξέρει ένας άνθρωπος που ψάχνεται, αλλά ένας άνθρωπος ΠΟΥ ΠΟΥΛΑΕΙ, δεν δικαιολογείται, σωστά; Επομένως, αν θες να φτιάξεις αλοιφή για επούλωση ΑΝΟΙΧΤΩΝ πληγών, ΔΕΝ θα βάλεις σύμφυτο, θα βάλεις βάλσαμο και καλέντουλα. Αν θες να φτιάξεις αλοιφή για επούλωση ΟΥΛΩΝ, ΡΑΓΑΔΩΝ και ΡΥΤΙΔΩΝ, τότε θα βάλεις οπωσδήποτε σύμφυτο, γιατί είναι το δυνατότερο επουλωτικό. Για την ηλικωμένη, θα βάλεις καλέντουλα και βαλσαμόλαδο, δύο σταγόνες λβάνι στα 100μλ αλοιφής, λεβάντα, χαμομήλι ρωμαικό και γεράνι, μέχρι 10 σταγόνες το καθένα. Είναι εκπληκτική αλοιφή για κατακλίσεις και για πρώτες βοήθειες γενικά (καψίματα, χτυπήματα ανοιχτές πληγές κλπ).
Για την εκχύλιση, εννοείς το σύμφτυο να το βάλεις στο μούλτι; Όχι. Με το γουδί βοηθάς το βότανο να βγάλει το "αιθέριό" του ήπια. Δε θέλουμε να το σοκάρουμε τελείως. Εντωμεταξύ γενικά μην προτιμάς να χρησιμοποιείς μέταλλο στην διαχείριση των βοτάνων σου. Το κοφτήρι του μούλτι είναι μεταλλικό. Λίγο χτύπημα θέλει και μετά μούλιασμα σοτ νερό για λίγα λεπτά, και είσαι έτοιμη να το εκχυλίσεις. Μπορείς να αλλάζεις βότανο ανά 3-4 ώρες, αλλά ΟΧΙ αν βάλεις τη ρίζα. Την ρίζα την αφήνεις σε όλες τις αλλαγές θερμοκρασίας, γιατί κάνουμε αυτό το "κόλπο" ακριβώς για να βοηθήσουε τη ρίζα να βγάλει όλες τις ουσίες της. Επίσης, το λάδι που θα φιτάξεις με ρίζα σύμφυτου δεν το καταναλώνεις εσωτερικά, μόνο το χρησιμοποιείς εξωτερικά.

Βαλσαμόλαδο δεν πουλαω προς το παρόν. Ίσως από Σεπτέμβρη, ανάλογα τι συγκομιδή θα έχω τώρα το καλοκαίρι, γιατί το χρησιμοποιώ για τις αλοιφές. Το βαλσαμόχορτο, το μεγάλο, όχι το μικρούλι, το βρίσκεις και στον Διόνυσο και στην Πάρνηθα. Σε λίγες βδομάδες θα αρχίσει να βγαίνει και θα ανθίζει μέχρι τέλη Αυγούστου σε καποιες περιοχές. Όταν το κόβεις, θα το κόβεις με ψαλιδάκι μόνο το λουλούδι, αλλιώς δε θα το αφήσεις να βγάλει καινούργια. Μετά από μία βδομάδα, μπορείς μα ξαναπάς στο ίδιο μέρος να ξανακόψεις τα επόμενα λουλούδια που θα έχουν βγει (με τον ίδιο τρόπο), κι πέτσι το ίδιο φυτό μπορεί να σου δίνει μέχρι και για 2 μήνες λουλούδια :) Γι' αυτό το προσέχουμε, για να έχουμε κι εμείς και όλοι :)
Όταν αρχίσει να βγαίνει θα ενημερώσω, για να βγεις τσάρκα :)

ilias nakopoulos είπε...

Μια ερωτηση και γω παρακαλω!το δαφνελαιο πινεται?μιλαμε για μια με δυο σταγονες διοτι διαβασα οτι κανει καλο στη βραχναδα αλλα απο την αλλη οτι εχει παρενεργειες

Blondbrained είπε...

Η τοξικότητα του δαφνέλαιου είναι ένας μύθος/αμερικανιά, επειδή υπα΄ρχει ενα φυτό στας Αμερικές που ομοιάζει την δάφνη στα φύλλα αλλά είναι δηλητηριώδες και παλιά πέθαιναν που το βάζανε στις αντίστοιχες αμερικάνικες φακές :P Μην ανησυχείς, το δαφνέλαιο είναι απολύτως ασφαλές, ΑΛΛΑ μία δύο σταγόνες αμφιβάλλω ότι θα σε βοηθήσουνσ ε οτιδήποτε. Μάλλον όποιος το έγραψε αναφέρεται στο ΑΙΘΕΡΙΟ ΕΛΑΙΟ και αυτό είνα τελείως διαφορετικό πράγμα. Κανένα αιθέριο δεν συστήνω να το παίρνετε εσωτερικά, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ εφόσον έχετε την καθοδήγηση κάποιου αρωματοθεραπευτή που εμπιστεύεστε!!!!
Για τη βραχνάδα, αν επιμένει καλό είναι να γίνει μία εξέταση, γιατί μπορεί να οφείλεται σε ένα σωρό ασθένειες, από οισοφαγική παλινδρόμηση μέχρι άσθμα που δεν έχει εκδηλωθεί και λαρυγγίτιδα ή ένας θεός ξέρει τι άλλο. Γενικώς δεν αφήνουμε συμπτώματα να γίνουν χρόνια, όταν βλεπουμε ότι δεν αντιμετωπίζονται με βότανα κλπ (άκου που σου λέω.... κάτι ξέρω.... :P )

Αρχικά όμως δοκίμασε εισπνοές με αιθέριο λεβάντας και πες μου πώς πας.

ilias nakopoulos είπε...

ευχαριστω πολυ!ωραίο το site σας,,θα το δοκιμασω,οσο για τη βραχναδα,εχω παει σε 15 γιατρους -εχω κανει επεμβαση στις φων.χορδες-λογοθεραπειες και τωρα φωνητικη!ζω με το προβλημα απλα ψαχνω και κατι φυσικο ανακουφιστικο και καταπραυντικό.

Ανώνυμος είπε...

mia erotisi ti posotita balsamoladou xrisimopiiume gia na ftiaxoume posumo dialima gia tin spastiki kolitida kai gia poso kairo to pernoume

Ανώνυμος είπε...

Τη ρίζα σύμφυτου τη μουλιάζουμε μισή ώρα σε νερό ή σε λάδι πριν την εκχύλιση σε μπεν μαρί?

Ανώνυμος είπε...

Τη χτύπησα στο γουδί (τη ρίζα σύμφυτου) και τη μούλιασα, αλλά μάλλον έκανα βλακεία γιατί ήταν ήδη σπασμένη σε μικρά κομματάκια και τώρα δε φεύγει η υγρασία. Όταν είπατε να τη μουλιάσουμε εννοούσατε ολόκληρη ρίζα έτσι δεν είναι?

Ανώνυμος είπε...

Αυτό το κορίτσι υπάρχει ακόμα ??? Δεν σε βλέπουμε!!! ???

Ανώνυμος είπε...

Καλησπέρα!! Έχω δεί τη βοήθεια που έχεις δώσει στον κόσμο εδώ και πραγματικά μπράβο! Με την σειρά μου θα ήθελα να σε ροτησω αν το βάμμα από σύμφυτο είναι πόσημο. Θέλω να ξέρω για υπάρχει ένα πρόβλημα σοβαρό σε θέμα καταγματος κ έχω ακούσει ότι μπορεί να βοηθήσει ως ένα σημείο.. ευχαριστώ!

Amelie είπε...

Γεια σας καταρχήν μου αρέσουν οι συμβουλές σας γιατι ειναι κάποια που εχω κανει και κάποια που θελω να κανω καταρχήν θελω να ενημερώσω οτι τα βοτανα για τα λάδια που φτιάχνω τα μαζεύω με τον αντρα μου απο την πλούσια Πελοπόννησο που ήρθαμε απο αθηνα να ζήσουμε τα τελευταία χρόνια. Εχω πολυ βαλσαμολαδο που το φτιάχνω με την μέθοδο του ηλιου και την αγάπη μου γιαυτο το βότανο. Αν χρειασστει κανείς μπορει να με ενημερώσει. Απο εσας θα ηθελα να μου πειτε αν μπορω το συμφυτο να το κανω με ελαιολαδο και τι αναλογια εχει με το λαδι. Παντα με την μεθοδο του ηλιου. Ευχαριστώ πολυ περιμενω την απάντηση σας